Utan dusch i över en vecka...

Åkte aldrig in till kliniken i onsdags för det har kommit för mycket i dränaget. Fick en ny tid på torsdagen men vi bokade om det till fredagen kl. 9.00. Så imorgon bitti bär det av mot Stockholm och Akademikliniken. Hoppas dom kommer att ta bort dränaget, fast det är ju bättre att det hamnar i påsen än att det kommer in i kroppen.

Som sagt så har jag inte duschat på över en vecka, inte för att jag gör så mycket om dagarna men man känner sig ju ändå skitig. Det som blir är att tvätta håret över badkaret och sedan tvätta sig så gott det går med en trasa.

Igår onsdag så bjöd jag över mamma gänget. Kim och Mika, Mia och Evve och Bailey och Liam. Men Liam va hos sin pappa så Bailey kom ensamen. Nicke åkte och hämta Elin vid 2 så hon oxå fick vara med och leka. Det är så kul och träffas och se barnen ha kul tillsammans fast dom är så små. Kanske inte leker så mycket med varandra ännu.

Henke och Nicke åkte på innebandy efter skolan och jag var hemma med Elin själv för första gången efter operationen. Det gick jätte bra, fast jag inte får lyfta henne. Typiskt så passade hon på och bajsa 2 gånger. Men istället för att lyfta upp henne på skötbordet så tog jag ner skötkudden på golvet och bytte blöja där. Hon tyckte det va jätte kul att sedan sitta på golvet och fixa iordning handduken över kudden.

Nu i februari är det många som fyller år. Näst på tur är det Mika som fyller 1år, så på lördag ska vi iväg på hennes kalas, hoppas bara att jag har blivit av med dränaget så jag kan ta på mig lite roligare kläder än ett par vida mysbyxor. Sen nästa vecka så fyller Henke hela 8år, oj vad tiden går fort. Nicke har åkt in till stan idag och ska köpa en födelsedagspresent till honom som han har beställt över nätet. Sen fyller Mia år och vad ska man köpa till henne? Men jag tror jag vet faktiskt... Sen fyller Peter år och sen är det Mattis tur, har säkert glömt någon nu.

Ska väl ta mig upp ur sängen nu och jobba lite eller kanske gå ut idag, har inte varit ute något sen jag kom hem från kliniken, förutom i söndags när vi var uppe hos mamma och pappa och fick en god middag.

Ha det gott så hörs vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0