Årets första cykeltur

Idag har Henke och jag varit ute på en cykeltur i skogen. Lite blött men superskönt väder. Avbokade tiden på gymmet för att cykla lite i skogen istället.

Vad har hänt de senaste dagarna då? Jo, I fredags så åkte jag iväg till Stinsen och fixade mina naglar igen, fast denna gång blev det akryl, lite billigare och lite tunnare. Då jag precis skulle sätta mig ringde Kim och frågade om jag ville ta hennes klipptid då hon inte mådde så bra. Själv skulle jag ju klippa mig på måndagen så vi bytte. Jag hann precis fixa naglarna och åkte sen till min frissa i Märsta.  Skulle ha hunnit åka och storhandlat innan jag hämtade barnen men det hann jag inte, så dom fick följa med och handla.
De har varit jobbhelg för Nicke så jag har fått varit hemma själv och myst på kvällarna med barnen. Myst och myst, Henke sitter på sitt rum och kollar på tv och Elin går och lägger sig strax innan åtta.
Förut när Henke hade sitt gamla rum så tjatade vi på honom att han skulle vara på sitt rum och inte släpa ut alla leksaker i vardagsrummet och titta på tv i sitt rum. Nu när han har fått sitt nya rum så kommer han aldrig ut istället, sitter där inne och kollar tv och leker hela dagarna. Så nu kan vi säga till honom att komma ut istället och inte stänga dörren så vi har koll på vad han tittar på. Fast det är mest Disney Channel.
I söndags så åkte vi iväg till Stinsen för att inhandla ett par nya skor till Henke. Och han är inte den lättaste att handla med. Allt sitter för hårt eller för stort, aldrig något som är bra direkt. Hittade tillslut ett par vans som var rutiga. Julius åkte med oss dit och även Mia och Fredrik var där, så vi åt lunch tillsammans och M o F provade lite skor som vi ev. ska köpa till dom i slutet på veckan....
När vi kom hem så var Evve hos sin mormor så Elin och Evve kunde leka lite i sandlådan innan det var dax för att gå till Kim på Tupperwareparty. Köpte lite lock och sen så ett barn set till Elin.
Ja vad händer då i slutet på denna vecka? Jo vi ska åka till Amerika, som min chef på jobbet sa.... haha
Nicke, Henke och jag åker på Onsdag till Chicago. Elin ska vara hos Kim undertiden vi är borta. Hjälp, hur ska det gå? Fast det är nog Nicke och jag som lider mest.
Mer om USA resan kommer senare.
Tjejerna kollar på Drömmarnas trädgård
Tjejerna i sandlådan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0