Målning och Ikea

Ja i helgen har jag haft fullt upp med att måla Elins rum när tillfälle gavs. Nicke har jobbat nätter i helgen så då har jag försökt att hitta på saker så vi inte är hemma på dagarna och störa honom. Men det är svårt när det ska ätas och sovas för lilla Elin.
Så i lördags så var det strålande sol och 5 plus ute så vi var ute några timmar på förmiddagen, passade på och städa ur bilen på allt skräp. Var uppe hos mamma och pappa och satt i solen en stund. Henke hade sådan tur att han fick åka med kusin Julius och Maria på bio inne i Stockholm, det var förpremier på "Draktränaren" i 3D. Det är ju sån lyx bio där det bjuds på godis och dricka innan bion. Så Henke kom hem med ett stort rör pringles och lite godisstänger och en vitamin dricka.
På kvällen kom Lotta och Jörgen förbi en sväng och tog en fika. Henke och jag slötittade lite på körslaget som nu har börjat igen.
På söndagen när vi vaknade upp så var det grått och trist ute så syrran, barnen och jag drog till Ikea för att köpa gardiner till Elins rum. Vi åkte redan vid 10. När vi hade gått runt på Ikea i ca 1,5 timme så kom vi ut och då är det snöstorm ute och har kommit ca 1 decimeter. Vi skulle handla lite på Coop oxå men beslöt att vi åker hemåt och tar Coop hemma istället, och så kunde Elins somna i bilen och sova en stund.
Sen var det dax för målning igen, nu har jag bara en vägg kvar som ska strykas på en gång till. Sen åkte jag på BMXs årsmöte och Nicke körde Henke på innebandyträning och gick på möte med innebandyn. Elin fick vara hos mormor och morfar.
När mitt möte var slut så var det bara att åka till innebandyn och lösa av Nicke som åkte och jobba. Henke och jag åkte till Sibylla och käkade middag, där vi fick sällskap av Henkes andra kusin Mattis.
Elin på Ikea

Kommentarer
Postat av: yster

Där ser man, vad barnen äter för hälsosam mat...(Mattis alltså)

2010-03-22 @ 12:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0