Vår i luften

I torsdags så skulle Henke och jag åka upp till Kungsberget var det tänkt, men vi ändrade oss lika hastigt som vi bestämde. Sparar lite pengar istället inför USA resan i mitten på April.
Så vad gjorde vi istället? Henke ville åka till fritids och leka med sina kompisar, jag jobbade.
På fredagen så var det dax för bowling, Henke skulle få ta med sig en kompis och det blev Axel. Elin fick stanna hemma hos mormor och morfar.
Åkte iväg till Uppsala och bowla, hade beställt tid kl. 18.00 för då är det discobowling, lite kul. Hade bara bokat en timme och det är alldeles för kort tid, tiden går så fort när man har roligt. Henke och Axel spelade jämt medans Nicke tog ledningen väldigt snabbt fast banan var sned och ojämn....
Eftersom det går exakt på tid så stängs banan av efter 1 timme så vi hann inte spela sista rundan och den räknades inte med, eftersom jag gjorde en strike på den då rå. Men men jag är ingen dålig förlorare utan det var jätte kul och komma iväg och göra något kul.
Roligast för grabbarna var väl efter och få köpa lite godis som dom inte fick börja äta eftersom vi skulle gå på restaurang och käka middag. Dom fick välja mellan Mc donalds eller Kina. Gissa vad dom valde? Mc Donalds.... så klart.
I lördags så var det 160års fest (nästan) Mia, Mattis, Peter, Lars och Silje fyllde år och de hade slagit ihop allas födelsedagar. Mycket trevlig kväll. Som jag då är så kan jag inte sitta stilla och njuta av att jag är borta på fest utan måste hjälpa till lite. Fast jag tycker ju att det är kul oxå.
Henke var lite hostig så Nicke åkte hem tidigt med barnen och jag stannade. Hade även dukat upp med lite Black Jack, körde lite på kvällen men fick även hjälp av Kim som oxå har jobbat som croupier. Vi körde även lite poker.
Kvällen blev inte så sen, åkte hem med Bailey vid halv 1.
På söndagen så var jag väldigt seg fast jag inte drack så mycket på festen. När Elin somnade efter lunch så la jag mig oxå och sov. Sov i 3 timmar, jätte skönt.
På kvällen var de dax för att åka in till jobbet för möte och middag. Denna gång så hade vi mötet i en konferens lokal på Teracom, jätte bra då inte personalen kunde gå och ta något i baren och dricka helan tiden.
Efter mötet bar det iväg till gamla stan och till Glenfiddich och där bjöds det på Skagen-terrine gjord på räkor kräftor, creme fraiche & dill till förrätt. Grillad Älginnerfilé med en kraftig Madeirasky serveras tillsammans med en rotsaks-& potatis rösti till varmrätt, sen tog jag en äppelpaj med vaniljsås till efterrätt.
Vid halv 12 så skulle alla gå vidare men jag och några till åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0