Mallorca och regn

Vi kom ner i lördags och då var det lite molnigt men man kunde sitta ute och äta middag. Gick tillbaka till hotellet väldigt tidigt och Kim och Peter somnade kl. 19.30 och jag höll mig vaken till 21.00.
Söndagen började med en promenad på ca 45 min i solen och sedan frukost på balkongen. Vi skulle iväg på infomöte kl. 11 på ett annat hotell med svensk guide, så vi gick ner till poolen för att vänta in tiden, där var det superskönt och vi blev kvar på vårat hotell och fick höra guiderna som pratade danska istället. Tur att Kim och Peter förstod något för jag fattade inte mycket. Blev kvar vid poolen ända till 4 då det kom lite moln och lite kyligare luft.
Gjorde oss i ordning och tog en taxi ner till hamnen för lite promenad och middag. Beställde in lite Tapas som vi delade på och sen blev det varmrätt och 2 flaskor vin. Kim åt Kycklingrisotto och Peter åt JÄTTE stor Entrecote och jag tog kycklingfilé med pommes. Och till efterrätt orkade vi med en Cheesecake som var supergod.
Peter gick före hem till hotellet medans Kim och jag tog en repa i "centrum" där Nicke och jag bodde för 13 år sedan när vi var här. Bara lika affärer och restauranger, och allt är jättedyrt.
När vi kom till hotellet så satt Peter på balkongen och drack en drink och rökte lite cigarr. Men då hade kl. blivit 10 så Kim och jag kröp ner i våra sängar och la oss för att läsa lite.
Idag så gick vi upp lite senare för en promenad i regnet, fast det var inte så mycket så det gick bra att gå utan regnkläder och paraply.
Tog ett snabbt beslut för att åka iväg till Palma med bussen, när vi kom dit så små regnade det lite men sen blev det bara mer och mer. K o P hade regnjackor på sig och jag fick låna en poncho av dom. Vi gick raka vägen till Katedralen och va lite kulturella och gick in där för 4 eur/pers. När vi kom ut så öste det ner och K och jag köpte oss ett varsitt paraply. Sen försökte vi leta ett matställe för kl. började närma sig 13. Fans bara fik. Till slut så blev det KFC (Kentucky fried chicken). Det var gott och billigt :-)
Sen var det att ta bussen tillbaka till Alcudia då det var översvämningar längs hela vägen och vi stod stilla i köer, men det gick rätt bra ändå. När vi kom till Alcudia så var vattnet på gatorna ca 20 cm högt och täckte trottoarerna, men när vi skulle kliva av på vårat hotell så var det inte alls mycket vatten på vägen.
När vi kom in på hotellrummet så hade det runnit in vatten från balkongen, både i sovrummet och vardagsrummet. Som tur var så låg inga utav våra kläder där. Ringde repan och de fick komma och lägga handdukar över golvet och sen kom dom och moppa upp allt vatten.
Så ikväll blir det Peter som får gå och hämta lite take away mat till oss.
Bilder och mer kommer sedan.
Ha det bra hemma i Sverige och solen ;-)

Kommentarer
Postat av: maria

hej på dig!

Det låter som att ni har det riktigt bra...var det du eller Mamma som har dator abstinens(stava.nu)??? haha! ta det lugnt och njut i massor så hörs vi!

Kram på er alla

2010-05-03 @ 19:55:33
URL: http://ducce.com
Postat av: mamma pappa

Osis med vädret tur att det finns böcker o drinkar att värma sig med. Vi åker till täby idag, här är ingen värme 6-7 grader nu på morgonen.Ha det så bra kraming kraming. Mamma o Pappa

2010-05-04 @ 09:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0