Hemma igen

Ja idag är det fredagen den 29 januari 2010. Har kommit hem idag. Mår efter omständigheterna bra.

Som sagt så åkte jag in i onsdags till Akademikliniken, kl. 07.30, Nicke körde in mig och följde med upp en stund för att träffa systrarna och läkaren som skulle göra operationen. Fick träffa narkos läkaren men det va ju inget problem eftersom jag har gjort sådan förut.

Sen började läkaren rita ut allt han skulle göra med en spritpenna på mig, såg väldigt roligt ut. Fick gå tillbaka till mitt rum som jag skulle tillbringa 2 nätter i. Som tur va så fanns de tv där också.  Kvart i 9 så va det sista gången jag tittade på klockan i operationsrummet och somnade in skönt.

När jag sedan vaknade till så tyckte jag att klockan va halv 3 men den måste nog ha varit kvart över sex. Jag hade väldigt ont i armbågsvecken, eftersom mina armar har legat raka i 9 timmar. Nästa gång jag frågade va klockan va så va den 8, då mådde jag inte så bra. Illamående och ont i hela kroppen. De som jobbade på upp vaket ville nog bli av med mig och körde mig strax efter 8 till mitt rum. Då försökte jag meddela till Nicke att jag levde, men va helt slut så det blev bara ett sms med att allt var bra men jag var trött.

Sen blev det ett himla spring inne på mitt rum, dom frågade hur jag mådde och tog hand om mig väl. Kräktes ett par gånger under natten och mådde allmänt dåligt. När sköterskan kom in en utav gångerna så frågade jag va kl va och den va BARA 12, trodde den var 5 på morgonen ialla fall.

Timmarna gick och jag sov inte speciellt mycket, men kunde blunda och slumrade säkert till flera gånger. Vaknade till vid 5 på morgonen och låg väldigt obekvämt så jag ringde på syster som säkert inte blev glad för att jag bara skulle berätta att jag låg dåligt och ville ha lite hjälp med att flytta på dräneringen som låg lite i vägen mellan minna fötter.

Jag fick ställa mig upp för första gången tidigt på morgonen, och det gick bra, var lite snurrig i huvudet bara men annars kändes det bra.

Vid 7 tiden så fick jag in en lite smörgås och den gick bra att äta utan illamående. Fick hela tiden alvedon eller panodil så någon smärta hade jag inte, förutom att kroppen va helt slut.

Ringde hem på morgonen för att berätta att allt var bra, och att de fick höra min röst. Var inte allt för kaxig på hela dagen.

Under förmiddagen tog de även bort karteter och jag fick börja gå på toaletten själv, eller inte själv utan med hjälp av systrarna. Började dricka bra så toabesöken gick bra.

Mia, Evve, Kim och Mica skulle komma in och hälsa på men Mia hade inte riktigt tid och det var tur det för jag var helt slut hela dagen, Nicke och barnen ville också komma och hälsa på men jag sa nej, hade inte orkat med några besök alls.

Till lunch fick jag en väldigt trevlig tallrik med en chorizokorv hemgjort potatis mos och lite tillbehör. Väldigt gott men kunde inte äta så mycket.

Som tur är så mår man bara bättre och bättre.

Under hela dagen så låg jag mest och bara blundade, kunde inte riktigt sova.
På eftermiddagen kunde jag mer kolla lite på tv och surfa lite på telefonen, hade ju tagit med mig datorn men orkade inte ta upp den. Middagen bestod av pasta med köttfärssås, inte så gott men det gick ner lite ändå.

Va uppe lite mer på kvällen gick lite ute i korridoren.

Bad om en insomningstablett när det var dax för att sova. Somnade väldigt skönt vid 12 och vaknade vid 3 igen, men somnade om och sov till 6.

Fick frukost och jag kunde gå upp och tvätta håret lite. Gjorde mig klar för att åka hem och Nicke kom och hämtade mig kl 10. Läkaren var inte riktigt på plats så det tog en stund för han ville kolla på mig innan jag åkte hem och jag skulle få vissa sår omlagda.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0