Storm och mera regn

Peter gick aldrig och hämta mat till oss. Vi tog på oss sydvästen och gick ner till en restaurang som ligger strax utanför hotellet och käkade. Tur att det finns lite platser inomhus på restaurangerna.
På natten så blåste det på bra och regnade. Tror det var storm på natten.
På tisdagen så blev det inte så mycket gjort för det var jätte kallt ute och det regnade till och från. Vi låg på hotellet och läste mest hela dagen. Gick ut för att käka lunch och på kvällen tog vi taxi till gamla Alcudia och käkade på en jätte god italiensk restaurang. Jag käkade en spaghetti carbonara, mums. Och vin blev det oxå till. Det var en fin lite stad med mycket restauranger.
Tog taxi tillbaka till hotellet efter maten och Peter gick upp på rummet och började koka tevatten till oss och Kim och jag tog en sväng i lite affärer i närheten av där vi bor.
På onsdagen blev det en promenad som vanligt och sen hyrde vi en bil. 30 euro +4 euro för helförsäkring. Mycket billigare än att hyra bil där fritidsresor rekommenderade. Vi åt frulle sen bar det iväg med bilen.
Vi åkte mot bergen, oj vilka berg. Gick fram och tillbaka upp och sedan ner igen. Stannade vid en lite by och käkade lunch och sen for vi vidare. Och det var ju jag som körde då så K o P kunde dricka lite vin till maten. Men det gick bra. Och nu började solen oxå titta fram.
Åkte till nästa lilla by och där blev det lite cola för mig och vin för K o P. Det hade tyvärr varit marknad där på förmiddagen så allt var stängt för dagen. Så det blev bara en lite promenad.
Tillbaka till vårt hotell så la vi oss vid poolen en stund. Inte varmt med solen lös. Så hoppas nu på bra väder imorgon så vi kan sola. Skulle behöva lite sol på ryggen oxå, solade endast framsidan i söndags så det ser lite konstigt ut.
Nu väntar nog K o P på mig för vi ska iväg och äta middag. Har försökt att koppla upp videon på msn så jag kunde se mina älsklingar där hemma, men det gick inte idag :-(
Saknar dom, fast det är rätt skönt ändå..... hihi
Borta bra men hemma bäst som man brukar säga.
Smaklig måltid :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0